Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
  • TAB - Kolejny element
  • SHIFT + TAB - Poprzedni element
  • SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
  • SHIFT + ALT + H - Strona główna
  • SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
  • SHIFT + ALT + 1 do 2 - Wybór menu
  • ESC - Anulowanie podpowiedzi

Dieta na wiosnę i wszystkie inne pory roku

Zdrowa dieta to wiele rozmaitych produktów zawierających wszystkie potrzebne nam składniki. Nie może być ani zbyt nisko-, ani zbyt wysokokaloryczna

W zdrowej diecie istotna jest przede wszystkim częstotliwość posiłków, ich odpowiednia jakość oraz prawidłowe ich przygotowywanie… Popularne ostatnio tzw. monodiety często, zamiast pomagać, to szkodzą naszemu zdrowiu.

Wbrew pozorom nie trzeba spędzać wielu godzin z kalkulatorem, by ułożyć zdrowe menu na dzień. Wystarczy stosowanie się do kilku zasad:

Sytuacja zmienia się, jeśli ktoś choruje przewlekle. Wówczas o diecie należy porozmawiać z dietetykiem, który podpowie jak dopasować sposób żywienia do występującej jednostki chorobowej, aby wspomóc dietą leczenie i złagodzić objawy choroby.

Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił specjalny portal, gdzie każdy może otrzymać bezpłatną dietę. Po zalogowaniu się internauta dostaje pełny program żywieniowy składający się z jednej z trzech diet (1200 kcal, 1500 kcal i 1800 kcal). Jadłospis oparty jest na diecie DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension) opracowanej przez narodowy instytut zdrowia (NHLBI). W celu skorzystania z diety przygotowanej specjalnie dla Ciebie kliknij tutaj:  https://diety.nfz.gov.pl/local/diet/login.php

 
Wersja XML