Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
  • TAB - Kolejny element
  • SHIFT + TAB - Poprzedni element
  • SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
  • SHIFT + ALT + H - Strona główna
  • SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
  • SHIFT + ALT + 1 do 2 - Wybór menu
  • ESC - Anulowanie podpowiedzi

Strona główna

  • mojeIKP na komórkę lub tablet

    Brak opisu obrazka
    Pobierz mojeIKP i zyskaj wygodny dostęp do Twoich e-recept i e-skierowań oraz możliwość szybkiej rejestracji na szczepienie przeciw COVID-19
    Data publikacji: 15-10-2021 11:06
  • Profilaktyka 40+

    Brak opisu obrazka
    Jak skorzystać z bezpłatnego pakietu badań?
    Data publikacji: 12-10-2021 14:36
  • Apel do seniorów 75+

    Brak opisu obrazka
      W związku z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 27 sierpnia 2021 r. w sprawie metody zapobiegania grypie sezonowej w sezonie 2021/2022, Gminny Zespół Lecznictwa Otwartego w Kietrzu apeluje, aby seniorzy, którzy ukończyli 75 lat, rozważyli możliwość skorzystania z rządowego programu bezpłatnych szczepień. Osoby chętne do szczepień prosimy o kontakt bezpośredni z naszą przychodnią bądź telefoniczny pod nr tel: 774854291, 774855230, 774036045, 606 449 024  
    Data publikacji: 04-10-2021 11:55
  • Malowanie pomieszczeń oraz elewacji budynku Przychodni Rejonowej w Kietrzu - zaproszenie do złożenia oferty cenowej

    Brak opisu obrazka
      Kietrz, 28.09.2021     Zaproszenie do złożenia oferty cenowej     Gminny Zespół Lecznictwa Otwartego w Kietrzu , ul. Kościelna 1, 48-130 Kietrz, w celu dokonania zamówienia z wyłączeniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 11 września 2019 r (Dz.U. z 2019 r. Poz. 2019) tj. o wartości nie przekraczającej 130 000 zł, zaprasza do złożenia ofert cenowych na malowanie pomieszczeń przychodni oraz elewacji zewnętrznej budynku.     Szczegółowy przedmiar robót malarskich elewacji i pomieszczeń przychodni udostępniony jest w załączniku do ogłoszenia. załącznik nr 1.pdf Oferty jak również zapytania należy składać w formie mailowej gzlo@gzlokietrz.pl w terminie do 13.10.2021r.    
    Data publikacji: 28-09-2021 09:26
  • Dlaczego warto się szczepić

    Brak opisu obrazka
    Q&A I ARGUMENTACJA DLACZEGO WARTO SIĘ ZASZCZEPIĆ Czy szczepionka jest bezpieczna? Jakim badaniom i procedurom podlega? Niezależnie od rodzaju szczepionki, każda z nich przechodzi staranne badania i może być podana wyłącznie po dopuszczeniu do obrotu przez wyspecjalizowane instytucje. Skrócono do minimum procedury rejestracyjne, ale badania wykonywano według najwyższych standardów bezpieczeństwa, podobnie jak w przypadku innych szczepionek. Szczepionki, tak jak pozostałe produkty lecznicze, przed wprowadzeniem na rynek wymagają uzyskania pozwolenia na dopuszczenie do obrotu. Wymagania dot. ich rejestracji są bardzo rygorystyczne
    Data publikacji: 28-07-2021 09:53
  • Teleplatforma Pierwszego Kontaktu

    Brak opisu obrazka
    Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) jest dostępna: poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli: od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.
    Data publikacji: 28-05-2021 12:31
  • Dieta na wiosnę i wszystkie inne pory roku

    Brak opisu obrazka
    Zdrowa dieta to wiele rozmaitych produktów zawierających wszystkie potrzebne nam składniki. Nie może być ani zbyt nisko-, ani zbyt wysokokaloryczna W zdrowej diecie istotna jest przede wszystkim częstotliwość posiłków, ich odpowiednia jakość oraz prawidłowe ich przygotowywanie… Popularne ostatnio tzw. monodiety często, zamiast pomagać, to szkodzą naszemu zdrowiu. Wbrew pozorom nie trzeba spędzać wielu godzin z kalkulatorem, by ułożyć zdrowe menu na dzień. Wystarczy stosowanie się do kilku zasad: Dzień zaczynać śniadaniem, które jest jednym z ważniejszych posiłków w ciągu całego dnia. Po nim najlepiej zjeść jeszcze cztery lub trzy posiłki, pamiętając, że ostatni posiłek powinien być zjedzony minimum 3 godziny przed snem. Pomiędzy posiłkami nie podjadać. Można za to pić i tu woda jest najlepszym napojem. W każdym posiłku powinna znaleźć się porcja warzyw i/lub owoców. Jedna porcja to na przykład jabłko lub banan (doskonałe jako drugi posiłek) lub trzy stołowe łyżki dowolnych warzyw (surówka do obiadu − np. kapusta kiszona). Idealnie jeśli na 5 posiłków w 4 znajdą się warzywa stanowiące minimum połowę tego co jemy, a w jednym owoce. Produkty mleczne powinny być spożywane codziennie. Każdego dnia warto wypić jogurt czy kefir − nie dość, że dostarczą sporej porcji wapnia i białka, to dodatkowo także bakterii probiotycznych, które mają olbrzymie znaczenie dla zdrowia całego organizmu. Z twardych serów warto wybierać te o mniejszej zawartości soli i tłuszczu. Tłuszcz w zdrowej diecie jest również potrzebny, ale w odpowiedniej ilości i nie każdy. Specjaliści zalecają w codziennej diecie tłuszcze roślinne np. oliwa z oliwek i olej rzepakowy, z wyłączeniem tych tropikalnych (olej kokosowy, palmowy). Dobrego tłuszczu dostarczą nam też ryby, zwłaszcza morskie (byle nie smażone) oraz orzechy, których według zaleceń zarówno dietetyków, jak i kardiologów należy jeść niewielką garść codziennie (ok 30 g). Mięso, zwłaszcza czerwone (wieprzowina, wołowina i cielęcina), należy ograniczać, szczególnie jeśli jest wysoko przetworzone Warto włączyć do diety jaja, nasiona roślin strączkowych oraz ryby, które są również bogatym źródłem białka. W codziennej diecie nie powinno zabraknąć produktów zbożowych, które są źródłem węglowodanów złożonych. Warto wybierać takie produkty niskoprzetworzone, które zawierają sporo błonnika (np. pieczywo z mąki z pełnego przemiału, ryż brązowy, kasza gryczana, pęczak, makaron pełnoziarnisty). Niektóre produkty jeść można tylko okazjonalnie albo nie należy jeść ich wcale. Chodzi tu o słodycze, zwłaszcza te produkowane przemysłowo (najczęściej zawierają wiele składników wpływających niekorzystanie na zdrowie, takich jak np. utwardzony olej palmowy czy syrop glukozowo-fruktozowy), chipsy, słone i słodkie przekąski, słodzone napoje, smażone potrawy. Warto jeść w spokoju, powoli przeżuwając pokarm. Specjaliści ostrzegają przed nadmiernymi porcjami: warto zaspokoić głód, ale nie jeść tyle, by czuć się przejedzonym. Sytuacja zmienia się, jeśli ktoś choruje przewlekle. Wówczas o diecie należy porozmawiać z dietetykiem, który podpowie jak dopasować sposób żywienia do występującej jednostki chorobowej, aby wspomóc dietą leczenie i złagodzić objawy choroby. Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił specjalny portal, gdzie każdy może otrzymać bezpłatną dietę. Po zalogowaniu się internauta dostaje pełny program żywieniowy składający się z jednej z trzech diet (1200 kcal, 1500 kcal i 1800 kcal). Jadłospis oparty jest na diecie DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension) opracowanej przez narodowy instytut zdrowia (NHLBI). W celu skorzystania z diety przygotowanej specjalnie dla Ciebie kliknij tutaj:  https://diety.nfz.gov.pl/local/diet/login.php    
    Data publikacji: 19-04-2021 08:22
  • Życzenia Wielkanocne

    Brak opisu obrazka
    Data publikacji: 02-04-2021 13:55
  • Profilaktyka otyłości u dzieci i młodzieży

    Brak opisu obrazka
    Światowa Organizacja Zdrowia WHO podaje , że problem otyłości i nadwagi dotyczy 10% dzieci i młodzieży na świecie. Polskie dzieci tyją najszybciej w Europie. W przypadku osób poniżej 20 roku życia z otyłością zmaga się 13% chłopców i 5% dziewczynek, natomiast nadwaga dotyczy 31% chłopców i 21% dziewcząt. Nadwaga lub otyłość, z którymi zmaga się już 22% dzieci i młodzieży w wieku 9-18 lat, to główne czynniki sprzyjające cukrzycy typu 2.Zachorowalność na cukrzycę typu 1 zwiększyła się 5-krotnie, w ciągu ostaniach 25 lat. Nieprawidłowe nawyki żywieniowe, zbyt mała aktywność fizyczna i siedzący tryb życia prowadzą w konsekwencji do chorób tj. cukrzyca typu 2, nadciśnienie, zaburzenia widzenia, niektóre nowotwory. Około 30% dzieci w wieku 8 lat pije napoje gazowane co najmniej raz w tygodniu, a około 67% nastolatków spożywa napoje energetyczne. W trosce o zdrowie dzieci i młodzieży oraz przyszłych pokoleń Polaków, w ramach cyklicznej akcji Środa z Profilaktyką promujemy zdrowy tryb życia , prawidłowe żywienie oraz aktywność fizyczną. Każda środa poświęcona jest innym zagadnieniom związanym ze zdrowiem. Raz w miesiącu środa poświęcona jest cukrzycy lub otyłości, dodatkowo chorobom przewlekłym i nowotworom oraz aktywności fizycznej. Zachęcamy Państwa do rozpowszechniania informacji o cyklu Środa z Profilaktyką jest najszerzej, zarówno wśród młodych pacjentów i ich rodzin. Poniżej znajdą Państwo materiały edukacyjne dostępne pod linkiem: https://akademia.nfz.gov.pl/dzieci-profilaktyka-otylosci-2/?lang=en  
    Data publikacji: 22-03-2021 13:19
Wersja XML